بهترین دوربین مدار بسته ؛ برترین‌های سال 2020

سه شنبه 16 دی 1399
10:09
erfan

امروزه امنیت از مهم‌ترین و داغ‌ترین مقوله‌های دنیای تکنولوژی است. مشتریان سیستم‌های امنیتی می‌خواهند از شرایط خانه و محل کار خود در هر لحظه و به بهترین شکل خبردار شوند. به همین منظور استفاده از سیستم‌های امنیتی و مهم‌ترین بخش آن، دوربین‌های مداربسته، بیش از پیش رونق یافته است. قبل از پیاده‌سازی سیستم‌های امنیتی، بهتر است با تحقیقات کافی به سراغ خرید بهترین دوربین مداربسته بروید، زیرا امروزه برندهای مختلفی در بازار وجود داشته که تفاوت‌های بسیاری با هم دارند و خرید دوربین مناسب برای کاربری خاص خود، اولین قدم در مصرف درست منابع خواهد بود. در سال‌های اخیر برند هایک ویژن (HikVision) به دلیل کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب، در اکثر نقاط جهان برند پرفروش و اول بوده است. همچنین با توجه به دسترسی آسان‌تر بازار ایران به محصولات آن، در کشور ما نیز استقبال بالایی از این برند به عمل آمده است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین‌های مدار بسته باید به کیفیت و رزولوشن تصویر، قابلیت دید در شب (IR) و همچنین کیفیت ساخت دوربین و مقاومت در برابر بارندگی و گرد و خاک اشاره کرد. دوربین‌ها امروزه با کیفیت های مختلف از کمتر از یک مگاپیکسل تا کیفیت‌های HD، 4K و بالاتر از ده مگاپیکسل یافت می‌شوند. همچنین، انواع مختلفی از دوربین‌ها وجود داشته و به همین منظور آن‌ها را به دسته‌های مختلف مانند دوربین‌های مدار بسته‌ی تحت شبکه (IP) و آنالوگ (Analogue) تقسیم می‌کنند. در این مقاله سعی شده است تا با معرفی تعدادی از بهترین، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین برند های جهانی و با تاکید بر برندهای موجود در بازار ایران، با مقایسه‌ی ویژگی‌های کاربردی این محصولات و قیمت آن‌ها، شما را در خرید بهترین دوربین مدار بسته یاری کنیم.

بهترین برندهای دوربین مدار بسته در بازار ایران

در ادامه این مقاله بهترین برند های دوربین مداربسته هم از نظر کیفیت فنی و هم از نظر مصرف کنندگان نهایی در ایران را به شما معرفی می کنیم.

1. هایک ویژن

برند هایک ویژن (HikVision)، بزرگترین تولیدکننده‌ی دوربین‌های امنیتی در سراسر جهان است. این کمپانی در سال 2001 در شهر هانگژوی چین تاسیس شده است و با داشتن بیش از 26 هزار نیروی کار و در اختیار گرفتن بیش از 20 درصد از بازار دوربین‌های مداربسته در سال 2020 توانسته است خود را به عنوان یکی از بهترین برندهای این حوزه به اثبات برساند. محصولات هایک ویژن از لنزهای با کیفیت بالا و قابلیت NVR و HD استفاده می‌کنند. از قابلیت‌های فراوان دوربین‌های هایک ویژن می‌توان به تشخیص حرکت و تشخیص چهره اشاره کرد. به کمک آن می‌توان با شناخت عوامل تهدیدآمیز از هرگونه تهدید و ناامنی جلوگیری کرد. همچنین داشتن قیمت مناسب در برابر کیفیت بالا، از عوامل دیگری است که باعث محبوبیت این برند شده است.

هم اکنون هایک ویژن پرفروش‌ترین برند در بازار ایران است. از محصولات هایک ویژن در پروژه‌های بسیار بزرگ و متعددی در سرتاسر کشورهای جهان استفاده شده است. از جمله مهم‌ترین این کشورها علاوه بر چین می‌توان به ایالات متحده‌ی آمریکا، برزیل، انگلستان، گرجستان، فیلیپین، کره‌جنوبی، سنگاپور و آفریقای جنوبی اشاره کرد که بسیاری از دوربین‌های شهری، مراکز بزرگ تجاری، سیستم حمل و نقل و قطار شهری را از محصولات هایک ویژن انتخاب کرده‌اند. در ایران نیز در بسیاری از پروژه‌های مهم و کلان همچون فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، خطوط متروی شهر تهران و دوربین های نظارت شهری و فروشگاه‌ها و بانک‌های بزرگ در بسیاری از شهرها از محصولات هایک ویژن استفاده شده است.

2. هایلوک

برند هایلوک (Hilook) از زیرمجموعه‌های برند هایک ویژن است. بنابراین اگر هایک ویژن بهترین دوربین مدار بسته در ایران شناخته شود هایلوک نیز در این دسته بندی جای خواهد گرفت. این برند به تازگی و در سال 2018 با هدف تولید دوربین‌های اقتصادی و مقرون به صرفه، معرفی شد. بنابراین مهم‌ترین ویژگی دوربین‌های هایلوک، قیمت مناسب آن‌هاست. این دوربین ها که به پشتوانه‌ی قیمت اقتصادی، نصب و راه‌اندازی آسان و ظاهر مناسب توانسته‌اند به سرعت جایگاه خود را در بازار پیدا کنند، برای پروژه‌های کوچکتر و استفاده در کاربردهای درون منزل و محل کار مناسب‌تر بوده و برای پروژه‌های کلان استفاده نمی‌شوند. از آنجایی که هایلوک زیرمجموعه‌ی شرکت مادر (هایک ویژن) بوده، محصولات هایلوک را می‌توان از نمایندگی‌های هایک ویژن تهیه کرد.

3. تی‌وی‌تی

برند تی‌وی‌تی (TVT) برندی نسبتاً جدید و محصول کشور چین است. این برند در سال 2004 در شهر شنزن شروع به فعالیت کرده و با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول در حال رشد و پیدا کردن جایگاه خود در بازار بیش از صد و بیست کشور جهان از جمله ایران است. محصولات این برند اگرچه سهم قابل توجهی از بازار دنیا را به خود اختصاص نداده‌اند، اما به نسبت سایر دوربین‌های موجود در بازار جدیدتر بوده و به دلیل داشتن قیمت مناسب، می‌توانند در کاربری های مختلف جایگزین محصولات برندهای دیگر شوند. از قابلیت‌های مختلف محصولات TVT میتوان به تشخیص دما، تشخیص آتش، تشخیص حرکت و ورود افراد و همچنین اندازه‌گیری درجه‌ی حرارت بدن افراد با دقت بالا اشاره کرد. محصولات TVT در ایران به تازگی در حال توسعه بوده و به سادگی و با قیمت مناسب، قابل تهیه‌اند.

4. اکسیس

برند اکسیس (Axis Communications) یک تولیدکننده‌ی دوربین‌های مداربسته در کشور سوئد است که برای اولین بار از دوربین‌های مداربسته‌ی تحت شبکه معروف به IP رونمایی کرده و امروزه در همین حوزه فعالیت می‌کند. محصولات شرکت اکسیس از کیفیت بالایی برخوردار است. در مقایسه برندهای دوربین مداربسته برای شناختن بهترین دوربین مدار بسته نظر مصرف کننده نهایی بسیار مهم است و بر اساس نظر سنجی های مقطعی که انجام شده است برند اکسیس بعد از هایک ویژن و تی وی تی بهترین دوربین مداربسته از نگاه مخاطب ایرانی به حساب می آید. به طوری که پس از هایک ویژن، بخش بزرگی از بازار جهانی را به خود اختصاص داده‌اند. این شرکت سوئدی دوربین‌هایی با کیفیت بالا و طول عمر طولانی تولید می‌کند که دارای قابلیت‌های فراوان همچون دید در شب قوی هستند. به هر جهت به دلیل قیمت بسیار بالا، بازار آن‌ها محدودتر بوده و در برابر قیمت خود، ارزش خرید کمتری دارند.

بیشتر بخوانید: هایک ویژن نصب دوربین مدار بسته تی وی تی قیمت دوربین مداربسته

دوربین مداربسته

5. بوش

برند بوش یک برند آلمانی بسیار معروف و قدیمی است که احتمالاً همه‌ی مشتریان محصولات الکترونیکی آن را با لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه‌ی بسیار با کیفیت نیز می‌شناسند. برند بوش توانسته در سال‌های اخیر جزء پنج برند اول در بازار جهانی دوربین‌های مدار بسته باشد. اگرچه محصولات این کمپانی از کیفیت قابل قبولی برخوردارند، ولی از لحاظ آسانی نصب و راه‌اندازی سهولت کافی را ندارند. همچنین به دلیل قیمت بسیار بالا، فروش محدودتری داشته‌اند. در بازار ایران نیز فروش محصولات بوش به دلیل قیمت بسیار گران در برابر کیفیت، سهم بسیار کوچکی کسب کرده است.

6. داهوآ

برند داهوآ (Dahua) که در سال 2001 و در چین شروع به کار کرد، از بزرگ‌ترین برند‌های تولیدکننده‌ی دوربین‌های مداربسته در جهان است. در سال‌های اخیر داهوآ با رشد مداومی که داشته توانسته به رتبه دوم پرفروش‌ترین دوربین‌های امنیتی در جهان برسد. محصولات این برند با ارائه‌ی گارانتی پنج ساله و تنوع و کاربری بالا توانسته‌اند در رقابت با محصولات بسیاری از رقبای معروف، سهم بزرگتریی از بازار را به خود اختصاص دهند. داهوآ امروزه بیش از شانزده هزار نیروی کار داشته و در 180 کشور جهان محصولات خود را عرضه می‌کند. از جمله دلایل موفقیت این کمپانی اختصاص مقداری از درآمد خود به پژوهشگران و مهندسین برای بروزرسانی بهتر و سریعتر تکنولوژی است. بیش از شش هزار کارشناس در داهوآ روی موضوعات مختلف پژوهشی فعالیت کرده و تا سال 2016 بیش از 800 مورد ثبت اختراع توسط این برند انجام شده است. قیمت محصولات داهوآ با توجه به امکانات منحصر به فرد آن، به نسبت سایر محصولات تولید کشور چین، مقداری بالاتر است.

7. یونی‌ویو

برند یونی‌ویو (Uniview) از دیگر برندهای بزرگ تولیدکننده‌ی دوربین مدار بسته در کشور چین است که در سال 2011 تاسیس شده و نسبت به سایر محصولات تولید شده در این کشور، سهم کمتری از بازار را در اختیار دارد و تنها دوربین های تحت شبکه (IP) تولید می‌کند. محصولات یونی‌ویو علاوه بر استفاده از تکنولوژی های به‌روز،کیفیت قابل قبولی داشته ولی نسبت به محصولات هایک ویژن که بهترین برند دوربین مدار بسته در کشور چین محسوب می‌شود و سهم عمده‌ی بازار جهانی دوربین را به خود اختصاص داده است، قیمت بالاتر و راه‌اندازی سخت‌تری دارند.

8. هانوآ تک‌وین (سامسونگ)

برند کره‌ای هانوآ (Hanwha Techwin) که در ابتدا با نام سامسونگ تک‌وین (Samsung Techwin) و در سال 1977 در کشور کره جنوبی شروع به کار کرد از بهترین برندهای موجود در بازار دوربین‌های امنیتی است. این کمپانی که از سال 2015 با نام هانوآ به فعالیت خود ادامه می‌دهد، سهم بالایی از تولید دوربین‌های امنیتی در جهان را به خود اختصاص داده و از آنجایی که از دوربین های بسیار با کیفیتی نیز برخوردار است، به محبوبیت بالایی به ویژه در کشورهای آمریکای شمالی و اروپایی دست یافته است و می‌توان آن را بهترین برند دوربین مدار بسته در کشورهای غربی دانست. احتمالا نام برند سامسونگ را با محصولات الکترونیکی دیگر مثل لوازم خانگی، صوتی و تصویری و همچنین تکنولوژی به روز در گوشی‌های هوشمند موبایل و تبلت شنیده باشید. محصولات حوزه‌ی امنیتی و دوربین مداربسته این شرکت که از سال 2015 و پس از ادغام با شرکت هانوآ در بسیاری از کشورها با این نام عرضه می‌شوند، امروزه از مهم‌ترین دوربین‌‌های مدار بسته در سراسر دنیا به حساب می‌آیند، اگرچه به دلیل قیمت بسیار بالا در بازار ایران کمتر پیدا شده و سهم اندکی دارند.

9. سونی

برند سونی (SONY) برندی بسیار معروف بوده که قطعا همه با نام و آوازه‌ی آن در دنیای دیجیتال آشنایی دارند. این برند ژاپنی تنها یک سال پس از شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم و در سال 1946 در توکیو با گروه کوچکی آغاز به کار کرد و توانست در مدتی کوتاه، شهرتی جهانی پیدا کند؛ به طوری که طولی نکشید که در ایالات متحده نیز محصولات خود را از طریق نمایندگی خود به فروش می‌رساند. امروزه تخصص سونی در لنزهای دوربین عکاسی و دوربین مداربسته بوده و در حوزه‌ی دوربین‌های امنیتی نیز شرکت سونی دوربین‌های تحت شبکه (IP) تولید می‌کند. راه‌اندازی و کار با دوربین‌های سونی به نسبت سایر دوربین های تحت شبکه راحت‌تر بوده ولی قیمت بسیار بالای این دوربین‌ها باعث شده سهم آن‌ها از بازار نیز به همان میزان کاهش یابد.

10. پاناسونیک

برند پاناسونیک (Panasonic) نیز از دیگر برند‌های معروف و بسیار قدیمی در حوزه‌ی محصولات صوتی و تصویری است که احتمالا اسم آن را به دفعات بر روی لوازم خانگی شنیده‌اید. این شرکت ژاپنی در ابتدا به عنوان شرکتی کوچک و در سال 1918 در اوساکای ژاپن فعالیت خود را آغاز کرد و با گذشت بیش از یک قرن، امروزه از مشهورترین برندهای تولید لوازم دیجیتال محسوب می‌شود. اگرچه پاناسونیک معمولا در حوزه‌ی محصولات صوتی پیشرو بوده، ولی دوربین‌های مدار بسته‌ی پاناسونیک نیز که عموما از نوع دوربین‌های تحت شبکه (IP) هستند، از کیفیت بالا و قابلیت‌های فراوان و متنوعی برخوردارند. به هر حال این دوربین‌ها به دلیل قیمت بالا نتوانسته‌اند بخش مهمی از بازار را در ایران و جهان به خود اختصاص دهند.

کلام آخر

به طور کلی می‌توان گفت که در بین بهترین دوربین‌های مدار بسته، برند های تولید کشور چین به دلیل قیمت اقتصادی و کیفیت قابل قبول، و همچنین عرضه‌ی بالا در مقیاس تقاضای جهانی، توانسته‌اند بخش اعظم بازار دوربین‌های مدار بسته و تجهیزات امنیتی را به خود اختصاص دهند. در کشور ما نیز به دلایل اقتصادی و همچنین به دلیل دسترسی بیشتر به این محصولات با تنوع بالا، عمده‌ی بازار دوربین‌های مدار بسته به محصولات هایک ویژن اختصاص داشته و این برند توانسته نیازهای خانگی، تجاری و صنعتی را پاسخگو باشد. برندهای هایلوک، تی‌وی‌تی و داهوآ نیز با نصب و پیاده‌سازی راحت و کیفیت قابل قبول در مقابل قیمت مناسب، پس از محصولات هایک ویژن توانسته‌اند بخشی از بازار ایران را به خود اختصاص دهند، در حالی که محصولات اروپایی به دلیل قیمت بالا، عرضه‌ی پایین و همچنین دسترسی محدود، سهم بسیار پایینی از بازار را تصاحب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: دوربین‌ مداربسته تحت شبکه بهترین دوربین‌ مدار بسته دوربین حرارتی


[ بازدید : 122 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]