برای مشتریان امروزی کیفیت تصویر و وضوح کامل چهره نسبت
گذشته خیلی فرق کرده است و از فاکتور های مهم برای خرید دوربین مداربسته
میتوان به نوع تکنولوژی ، کیفیت تصویر ، متراژ دید در شب و قابلیت پلاک خوانی اشاره
کرد اما مهم ترین فاکتور برای انتخاب دوربین مداربسته (کیفیت تصویر) یا
همان وضوح تصویر است که امروز در این مقاله به طور کامل با انواع کیفیت
تصویر دوربین ها از جمله هایک ویژن آشنا خواهیم شد.
آشنایی کامل با مفهوم انواع کیفیت تصویر دوربین مداربسته
کیفیت تصویر TVI (آنالوگ)
در ابتدا تولید دوربین مداربسته تصاویر دوربین ها قدیمی یا به اصلاح بر حسب تی وی لاین (TVL)
بوده است که وضوح تصویر کاملی نداشته و دوربین های که با کیفیت تصویر تی
وی لاین محاسبه میشدند را دوربین مداربسته آنالوگ می گویند.
کیفیت تصویر CIF , 4CIF
یکی دیگر از کیفیت تصویرهای قدیمی CIF و 4CIF هستند که در قالب های تلویزیونی متفاوت هستند که شامل NTSC و PAL هستند.
سیستم (Phase Alternating Line ) یا به اصطلاح PAL چیست ؟
تکنولوژی استفاده از فاز خط متناوب در واقع معنی PAL است و
به اصطلاح استفاده از برق شهری در گذشته و زمان اختراع این سیستم گفته می
شود. این استاندارد با برگرداندن سیگنال در هر خط فرستنده نمایش NTSC را
بهبود میبخشید تا این میزان که بتواند فرکانس تصویری در شبکه های محلی را
تا 50GHs افزایش دهد.
سیستم (National Standard Television Committee ) یا به اصطلاح NTSC چیست ؟
سیستم رمزگذاری رنگ به صورت آنالوگ است که سالها قبل برای
مشاهده نمودن انواع دیسک ها توسط DVD در تلویزیون خانگی مورد استفاده قرار
می گرفت. به مرور زمان کانالهای تلویزیونی و ماهواره ای نیز بوجود آمدند
.با توجه به این موضوع هر شرکت تلویزیونی در امریکا شروع به رمزنگاری و
تولید محدوده ی زیادی از رنگها نمودند .
کیفیت تصویر (720) یا 1 مگاپیکسل
مفهوم
دقیق مگاپیکسل به تعداد پیکسل های موجود در یک تصویر کلی اشاره می کند بر
این اساس که رزولوشن یا کیفیت تصویر 720P برابر با 720* 1280
پیکسل میباشد که به اصلاح دوربین مداربسته HD گفته می شود.
کیفیت تصویر (1080) یا 2 مگاپیکسل
رزولوشن 2 مگاپیکسل را به اصطلاح FULL HD می گویندرزولوشن یا کیفیت تصویر 1080P برابر با 1920* 1080 پیکسل میباشد که نسبت به 720P وضوح تصویر بالاتری دارد و در اکثر نقاط دوربین مداربسته 2مگاپیکسل استفاده می کنند.
کیفیت تصویر (1536) یا 3 مگاپیکسل
رزولوشن 3 مگاپیکسل در حالت زوم دیجیتال کیفیت تصویر بهتری برای وضوح تصویر شخص یا پلاک دارند ،رزولوشن یا کیفیت تصویر 1536P برابر با 2048* 1536 پیکسل میباشد .
کیفیت تصویر (1920) یا 5 مگاپیکسل
رزولوشن 5 مگاپیکسل مناسب برای دیدن جزئیات ریز میباشد و در حالت زوم اپتیکال بدون هیچ افت کیفیتی تصویر واضح رو نمایش میدهد ،رزولوشن یا کیفیت تصویر 1920P برابر با 2536* 1920 پیکسل میباشد .
اگر نوع کیفیت تصویر دوربین را انتخاب کردید با اصلاحات زیر نیز آشنا شوید
علاوه بر کیفیت تصویر دوربین مداربسته یک سری قابلیت های
دیگر برای انتخاب دوربن نیاز است که یکی از فاکتور های مهم در دوربین
مداربسته WDR می باشد. تکنیک های مختلفی در این زمینه موجود می باشد.
L-WDR : در این تکنیک با فریم های متفاوت تصویر برداری صورت
می گیرد و پردازنده با استفاده از پردازش تصویر تصویر حاصل را ترمیم می
نماید.
S-WDR : در این تکنیک دو سنسور وجود دارد که یکی با شدت نور
بالا و یکی با شدت نور پایین عمل تصویر برداری را انجام می دهد. این روش
پرهزینه می باشد.
D-WDR : این تکنیک عمل تصویر برداری را با یک روش پردازش
تصویری با نام Contrast Streching انجام داده و میزان Intensity در تولید
تصویر را تغییر می دهد تا تصویر بهبود یابد.
WDR Dynamic capture : در این نوع از WDR بازه رنجی نوری کمی
وسع تر از مدل Contrast می باشد. در این حالت با تصویر برداری از صفحه یک
فریم با تصاویر روشن برداشته و همان تصویر را به صورت منفی یا Negative
تبدیل کرده و در فریم بعدی قرار می دهد. با ترکیب دو فریم به دسته آمده و
دسته بندی طیف نوری تصویر را اصلاح می نماید.
WDR Forensic Capture : در این نوع WDR از دو تکنولوژی تولید
تصویر در نور شدید و نور کم اسفاده شده و تصویری به صورت بهینه تولید می
کند.
انواع فیلتر IR
IR Cut Filter : این فیلتر دارای دو حالت ثابت و مکانیکال می
باشد. حالت ثابت دو فیلتر بر روی هم قرار دارند. حالت مکانیکال قابلیت
چرخش فیلتر در شرایط نوری مختلف را دارا می باشد. از آنجایی که لوکس نوری
در شرایط مختلف نوری تفاوت دارد نوع فیلتر مورد استفاده شده نیز تغییر
خواهد کرد. همانطور که گفته شد چشم انسان در یک طیف نوری خاص قادر به دیدن
می باشد. منبع نوری IR در محدوده دید انسان نمی باشد ولی خود دارای انرژی
بوده و می تواند به همراه نور مرئی وارد دریچه دوربین شده و تصویر دوربین
را تخریب نماید. برای جلوگیری از این منظور از فیلتر IR استفاده می شود.
به دلیل متفاوت بودن دامنه نور IR فیلتر دارای دو حالت می باشد. در واقع
در شب یک نوع فیلتر و در روز نیز نوعی دیگری فیلتر وجود دارد.
اگر هنوزم برای خرید دوربین مداربسته تردید دارید یا دوربین مد نظر خود را پیدا نکرده این میتوانید با کارشناسان فروش نمایندگی هایک ویژن تماس بگیرید تا شمارا به طور کامل راهنمایی کنند تا بتوانید دوربین مداربسته ای که مدنظرتان هست را تهیه کنید
ممکن
است برای كسب و كارتان سال هاست که زحمت می كشید اما با وجود مشتریان
زیاد، یك نام آشنا نشده اید. شاید فكر كنید محصول یا خدمتی كه ارائه می
دهید شایستگی چنین نامی را ندارد اما اشتباه می كنید. گناه نام آشنا نبودن
محصولتان را بر عهده خط تولید یا مجموعه ای كه سازمان دهی كرده اید
نیندازید؛ مقصر اصلی شمایید كه با صدای بلند نام كسب و كار و قدرت خارق
العاده اش را به زبان نیاورده اید.
در
این مقاله ما به شما پرقدرت ترین بلندگوی جهان را هدیه می دهیم تا تنها
با اندكی هزینه بیشتر و كمی فكر و خلاقیت، بتوانید موفقیت كسب و كارتان را
به توان ده برسانید.
1- به بازار هدف توجه کنید
در
مورد چه موضوعی می خواهید تبلیغ كنید؟ قرار است یك شیشه بچه را معرفی
كنید یا می خواهید در مورد یك جعبه بیسکویت حرف بزنید؟ برای اینكه اطلاع
رسانی موفقی داشته باشید و بتوانید مخاطب را به سمت بازارتان هدایت كنید،
باید قبل از هرچیز گروه هدف خود را انتخاب كنید. شما باید به خریداران
اصلی محصول توجه كنید، مهم نیست چه كسانی مصرف كننده نهایی محصول شما
هستند.
مثلا وقتی آگهی یك شیشه بچه را طراحی می كنید، مصرف كننده محصول شما
نوزادان هستند اما قطعا این گروه خریداران شما نیستند. خریداران شما
مادرانی هستند كه به فكر غذای بچه های شان هستند پس باید در محلی آگهی دهید
كه تعداد بیشتری از مادران از آن عبور می كنند و همین طور سبك اطلاع
رسانی تان را طوری انتخاب كنید كه بتواند برای یك مادر جالب باشد و توجه
آن را به خود جلب كند.
2- دغدغه های خریدار را نشانه بگیرید
گذشته
از انتخاب بهترین محلی كه گروه هدف شما در آن حضور دارند، باید حواس تان
به شیوه طراحی پیام هم باشد. زمانی که گروه هدف شما مادران هستند، باید
پیام تان را طوری طراحی كنید كه به سوالات اصلی و همیشگی آن ها پاسخ داده
شود. ذهن زنان آرام و لطیف است و ذهن مردان براساس دو دو تا چهار تا كار می
كند، پس اگر می خواهید به یك خانم پیام بدهید، از قدرت عاطفه و نگرانی
های احساسی اش كمك بگیرید و اگر می خواهید یك مرد را تحت تاثیر قرار دهید،
روی قوه منطق و توانایی محاسباتی او تمركز كنید.
3- دایره المعارف نباشید
تكلیفتان
را با خودتان روشن كنید؛ قرار نیست برای همه كس، همه چیز باشید; برای چه
كسی حرف می زنید و قرار است چه مشكلی را حل كنید. اجازه دهید كه موسسه های
دیگر، باقی مشكلات را حل كنند و شما تنها تمركزتان را روی یك موضوع
بگذارید و برای جا انداختنش با كمك تبلیغات تلاش كنید.
4- با مخاطب همزبان شوید
با
مخاطب به زبان خودش حرف بزنید و به او فخر نفروشید و نخواهید فهم و
سوادتان را به رخش بكشید. اگر مخاطب شما یك خانم خانه دار است، سادگی او را
درنظر بگیرید و اگر مدرس دانشگاه است، سال ها تلاش او را در محیط های
علمی نادیده نگیرید. اجازه دهید كه او خودش را جزئی از سازمان شما بداند و
از این همزبانی لذت ببرد.
شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. در اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.
5- با یك نگاه شكارش كنید
سعی
كنید خیلی وارد حاشیه ها و جزئیات نشوید و یك تصویر یا جمله ساده را
انتخاب كنید كه با یك بار دیده شدن، فهمیده می شود و در ذهن می ماند. به
طور كلی پیام تبلیغاتی موفق، پیامی است كه می تواند در نخستین نگاه مخاطب
را به خود جذب كند . حالا وقت آن است كه یك نقطه طلایی در تبلیغ تان وارد
كنید؛ از قدرت احساسات و هم ذات پنداری مخاطب برای در یاد ماندن تبلیغتان
استفاده كنید و او را درگیر آگهی ای كنید كه مقابلش قرار دارد.
6- برای مخاطب دانه بپاشید
استفاده
از الفاظ را كنار بگذارید و گمان نكنید اگر نكته ای كه در كسب و كارتان
هست، در تبلیغتان نیاید، دیگران شما را ضعیف فرض می كنند. سعی كنید در
تبلیغ تان نقاط طلایی كسب و كار و تفاوت هایش با هم صنف هایتان را مختصر و
مفید روشن كرده و كاری كنید كه مخاطب برای كسب اطلاعات تكمیلی خودش پیگیر
شما باشد. فكر نكنید اگر وارد جزئیات شوید و خیلی حاشیه پردازی كنید،
تبلیغتان موفق می شود، بلكه برعكس. كوتاه حرف بزنید و تنها از شعارهای تكان
دهنده و به یاد ماندنی كمك بگیرید.
7- تبلیغ تان را محك بزنید
ممكن
است تبلیغ شما نتواند از پس مخاطبان سخت گیر بر بیاید، تصور نكنید پیام
یا تصویری كه طراحی كرده اید، همیشه موفقیت آمیز پیش می رود. اول ببینید
آگهی هایتان در دوره های قبل چقدر باز خورد به همراه داشته و بعد برای
تكرار شان اقدام كنید. شاید مجبور باشید شیوه تبلیغ تان را اصلاح كنید و
شاید هم نیاز داشته باشید رسانه تبلیغاتی تان را تغییر دهید؛ پس فكر نكنید
شكست یك تبلیغ به معنای شكست تمامی تبلیغات است.
8- به جای نوشتن نقاشی كنید
تحقیقات
ثابت كرده تعداد طرفداران تبلیغات تصویری دو برابر طرفداران تبلیغات
نوشتاری است. در واقع محققان این حوزه می گویند مردم چندان حوصله خواندن
متن را ندارند و ترجیح می دهند با درك یك تصویر تاثیرگذار به سمت یك محصول
یا خدمت بروند پس همانطور كه گفتیم زیاد پرحرفی نكنید و سال ها تجربه تان
را در یك متن به مخاطب ارائه كنید.
9- با 7 قلاب به ذهن مخاطب چنگ بزنید
دوست
دارید با این تبلیغات به چه نتیجه ای برسید؟ اصلی ترین هدف كسب و كار شما
چیست؟ این موضوع به شما كمك می كند تا بهترین و موثرترین پیام تبلیغاتی
را طراحی كنید.
بگذارید هر چند وقت یك بار با یك حرف تازه و یك شعار تازه به مخاطب تان نزدیك شوید، همه حرف های تان را در یك پیام نزنید.
حالا
نگاهی دوباره به محصول یا خدمتی كه ارائه می دهید بیندازید. برای تبلیغات
به مصرف كننده تان توجه زیادی نكنید بلكه ببینید چه كسی مشتری اصلی محصول
تان است و همان را مخاطب قرار دهید.
پرحرفی
نكنید. مخاطب امروز برای خواندن جملات طولانی و دلایل پرپیچ و تاب شما
فرصت ندارد پس اصلی ترین حرف را به مختصرترین شكل بیان كنید.
این
شمایید كه باید سمت او بروید، انتظار نداشته باشید مخاطب برای دیدن تبلیغ
تان قدمی بردارد. پس هر جا كه فكر می كنید جمع زیادی از گروه هدفتان
آنجاست، تبلیغات تان را هم به آنجا ببرید.
محصول
شما قرار است چه حسی را در مخاطب ایجاد كند. غم؟ شادی؟ ترس؟ امنیت؟ هر
كدام از حواس او كه مد نظرتان است را نشانه بگیرید و تا می توانید آن را
قلقلك دهید.
شعار
تبلیغاتی تان را با تصویر آن هماهنگ كنید. سعی كنید پیام های تان با هم
هماهنگ باشند و پیام های متفاوت را برای فرصت های متفاوت بگذارید.
تضمین امنیت دانش آموزان در محوطه دانشگاه اولویت اصلی برای هر مرکز آموزشی است. از طریق تکنولوژی AI هایک ویژن ایمنی دانش آموزان برای مدارس و دانشکده ها را میتوان به طور کامل تضمین کرد
دانشگاه ها وظیفه مراقبت از دانشجویان را که در حال تدریس هستند را دارد
، امنیت دانشجویی بسیار مهم است. با این حال حوادث در مدارس بسیار
زیاد است.
برای برطرف کردن این حوادث مؤسسات آموزشی بیشتر در حال استفاده از آخرین فن آوری های نظارت تصویری از جمله تکنولوژی AI هایک ویژن در
سراسر دانشگاه هستند. با استفاده از دوربین مداربسته HD اما در عین حال
قدرتمند ، از جمله هوش مصنوعی و تکنولوژی یادگیری عمیق ، مدارس می توانند
یک محیط یادگیری ایمن تر را برای دانش آموزان فراهم کنند و از خطرات مانند
سرقت ، شکستگی و ورود خروج غیرمجاز جلوگیری کنند.
بدون توجه به اینکه یک محوطه دانشگاهی بسته یا باز است ،
مانند زمین های بازی که فقط برای کلاس ها باز هستند ، خطوط آتش نشانی و
همچنین آزمایشگاههای مدرسه و اتاقهای بایگانی. بنابراین اطمینان می دهد که
سیستم های نظارت تصویری امروزی برای هشدار دادن به پرسنل امنیتی نسبت به
هجوم در لحظه وقوع طراحی شده اند. تکنولوژی AI هایک ویژن مبتنی بر یادگیری
عمیق می توانند به صورت هوشمندانه محتوای فیدهای ویدیویی را مورد تجزیه و
تحلیل قرار دهند و تشخیص دهد هنگامی که افراد یا وسایل نقلیه از مرزهای
مشخصی در مکانهای از پیش تعیین شده در هر نقطه از مدارس عبور می کنند ، زنگ خطر را ایجاد می کنند. .
نظارت مداوم با دوربین مداربسته هایک ویژن
هشدارهای هوشمند ارائه شده توسط سیستم های دوربین مداربسته
امروز با هوش مصنوعی می توانند تیم های امنیتی را آزاد کنند که آنها دیگر
نیازی به نظارت بر صفحه نمایش های ویدئویی ندارندکه فیدهای ویدئویی را در
زمان واقعی تجزیه و تحلیل می کند و در صورت بروز مشکل ، زنگ خطر را ایجاد
می کند - به پرسنل امنیتی اجازه می دهد تا وقت با ارزش خود را برای سایر
فعالیت ها ، مانند گشت زنی در زمینه ها صرف کنند.
رکن اصلی این ویژگی برای نظارت قبل یا بعد از ساعات مدرسه یا آخر هفته است.
کارمندان نظارت می توانند از طریق برنامه ای روی دستگاه تلفن همراه خود ،
هشدارهای لازم را دریافت کنند ، و اطمینان می دهند که هنوز هم می توانند
در زمان واقعی به مسائل پاسخ دهند.
شناسایی ورودهای غیر مجاز به محیط
بزرگترین نگرانی های مراقبان و کارمندان مدرسه ، ورود غیر
مجاز افراد به محیط دانشگاه می باشد. بنابراین سیستم ویدیویی تشخیص چهره و
تکنولوژی AI هایک ویژن امروز یک راه حل ایده آل ارائه می دهد . این فناوری
می تواند با سیستم های کنترل دسترسی همکاری کند ، و اطمینان می دهد که فقط
دانش آموزان و کارمندان
مجاز می توانند وارد محوطه شوند. همچنین می تواند افراد خاصی را که مجاز
به ورود به ساختمان نیستند را شناسایی کند و در صورت تلاش برای انجام این
کار ، زنگ خطر را ایجاد کند.
کیفیت دوربین برای این قابلیت بسیار مهم است ، بنابراین انتخاب دوربین های
تشخیص چهره که دارای دامنه گسترده پویا و عملکرد کم نور هستند بسیار مهم
است . این دوربین ها برای جبران این شرایط چالش برانگیز ، مانند نور پس
زمینه در یک روز روشن یا یک شب تاریک مناسب است.
کنترل دسترسی به وسایل نقلیه در محیط دانشگاه
تکنولوژی ANPR شماره پلاک خودروهایی را که وارد ورودی یا
دروازه پارکینگ مدرسه می شوند ، شناسایی کرده و در صورت شناسایی یک وسیله
نقلیه غیر مجاز ، زنگ خطر را به وجود
می آورد. برای ایجاد یک لایه امنیتی بیشتر ، ANPR را می توان با فناوری
تشخیص چهره همراه کرد تا تشخیص دهد که راننده شناخته شده است.
به طور مشابه ، دوربین های دارای هوش مصنوعی را می توان برای شناسایی
رفتارهای مشکوک رانندگی مانند سرعت یا رانندگی در جهت اشتباه برنامه ریزی
کرد. به علاوه از آنها می توان برای نظارت بر رعایت محدودیت ها استفاده
کرد. به عنوان مثال ، اطمینان از تنها وسایل نقلیه از پیش تصویب شده مانند
اتوبوس های مدرسه می توانند در یک مکان خاص پارک کنند.
«هرگز
به عقب باز نگردید.» این چه معنی دارد؟ با مشاهداتی که روی افراد موفق
انجام شد. دکتر هنری کلاد، نویسنده کتاب هرگز به عقب بازنگردید، ده کاری که
هرگز انجام نخواهید داد، نکات تکان دهند خاصی را کشف کرده است که در
افراد وجود دارند؛ هرگز به روش قدیمی انجام کارها باز نمی گردند. و وقتی
این اتفاق می افتد، آنها دیگر آن آدم قبلی نیستند. خلاصه کلام اینکه، آنها
آن را فهمیده اند.
دکتر
کلاد می گوید: «سال ها قبل، یک تصمیم تجاری اشتباه باعث شد که بحث جالبی
با مربی خود داشته باشم. من درسی ارزشمند را به سخت ترین روش گرفتم و او
به من اطمینان داد که: نکته خوب اینجاست که وقتی آن درس را گرفتی، هرگز به
عقب برنگردی. هرگز آن را دوباره انجام ندهی.» «من در شگفت بودم که آن
نکته بیداری چیست که افراد موفق انجامش می دهند و آنها را به سمت موفقیت
در تجارت، ارتباطات و زندگی سوق می دهند؟ مطالعه و بررسی آن نکات بیداری
را آغاز کردم، و در طی سال ها روی آنها تحقیق کردم.»اگرچه زندگی و تجارت
درس های فراوانی دارند که به ما بیاموزند، دکتر کلاد 10 راه یادگیری را
مورد بررسی قرار داد که افرادی با عملکرد عالی آن کارها را انجام می دهند و
هرگز باز نمی گردند. افراد موفق هرگز دوباره...
1- به کاری که جواب نداده باز نمی گردند.
ما
هرگز نباید به یک شغل یا یک ارتباط شکست خورده که به دلیلی خوب به پایان
رسیده است بازگردیم و انتظار داشته باشیم که این بار نتیجه ای متفاوت
بگیریم بدون اینکه چیزی در آن متفاوت باشد.
2- کاری را که مستلزم این است که آنان شخصی باشند که نیستند انجام نمی دهد.
در
هر کاری که انجام می دهیم باید از خود بپرسیم چرا این کار را انجام می
دهم؟ آیا من برای این کار مناسب هستم؟ آیا این کار برای من مناسب است؟ آیا
دوام دارد؟ اگر پاسخ هر یک از این سوالات منفی است، بهتر است دلیل خوبی
برای ادامه آن داشته باشید.
3- هرگز سعی نمی کنند شخص مقابل را تغییر دهند.
وقتی
در می یابید که نمی توانید کسی را مجبور به انجام کاری کنید، به او آزادی
می دهید و اجازه می دهید که عواقب و نتایج را تجربه کند. با این کار،
آزادی خود را هم باز خواهید یافت.
4- باور نمی کنند که می توانند رضایت همگان را جلب کنند.
وقتی
دریافتید که در حقیقت غیرممکن است که رضایت همگان را جلب کنید، زندگی
هدفمند را آغاز می کنید و سعی می کنید افراد درست و مناسب را راضی نگه
دارید.
شهرنت شبکه اجتماعی خرید و فروش کالا و خدمات. شهرنت فروشگاهی به وسعت شهر شماست. شهرنتدر اپلیکیشن شهرنت شما می توانید با تولید محتوا و به ازای لایک و کامنت های دریافتی خود درآمد مستقیم ریالی داشته باشید.
5- هرگز راحتی کوتاه مدت را به منفعت درازمدت ترجیح نمی دهند.
وقتی
افراد موفق در می یابند که چیزی را می خواهند مستلزم قدمی دردناک و محدود
به زمان است، انجام آن کار دردناک برایشان مهم نیست، زیرا این کار آنان
را به منافع درازمدت می رساند. نادیده گرفتن این اصل زیربنایی ترین تفاوت
میان افراد موفق و ناموفق در امور شخصی یا کاری است.
6- به چیزی یا کسی که در ظاهر بی عیب است، اعتماد نمی کنند.
طبیعی
است که به سمت افراد یا چیزهایی کشیده می شویم که «افسانه ای» به نظر می
رسند. ما عاشق تعالی هستیم و همیشه باید در پی آن باشیم. ما باید به دنبال
افرادی باشیم که در کاری که انجام می دهند عالی هستند، کارمندانی که
کارشان به بهترین شکل انجام می دهند، دوستانی که شخصیت درخشان دارند و
شرکت هایی که پیشرو هستند. اما وقتی که کسی خیلی خوب تر از آن است که
بتوان باور کرد، آیا چنین است؟ دنیا کامل نیست. دوره ای است. هیچ کس و هیچ
چیزی بی عیب نیست و اگر آنها چنین ظاهر می شوند، دکمه توقف را فشار دهید.
7- آنها هرگز از تصویر بزرگ خود دست بر نمی دارند.
وقتی
که بتوانیم تصویری بزرگ را ببینیم در زندگی و کار خود بهتر عمل می کنیم.
برای افراد موفق، هیچ اتفاق منفردی به معنی کل داستان نیست. برنده ها این
نکته را همیشه به خاطر دارند.
8- هرگز تلاش و کوشش پیوسته را فراموش نمی کنند.
مهم
نیست چقدر چیزی به ظاهر خوب به نظر برسد، تنها با پشتکار و نگاهی عمیق و
دقی است که در می یابیم چه چیزی را باید بدانیم: واقعیتی که به خود
بدهکاریم.
9- هرگز از پرسیدن این پرسش سر باز نمی زنند که چرا در جای کنونی هستند.
یکی
از بزرگ ترین تفاوت های افراد موفق با دیگران این است که افراد موفق
همیشه در عشق، زندگی، ارتباطات و تجارت از خود می پرسند که در این موقعیت
نقشی که ایفا می کنم، چیست؟ به بیان دیگر، آنها خود را قربانی نمی بینند،
حتی وقتی که واقعا هستند.
10- هرگز فراموش نمی کنند که زندگی درونی شان برای موفقیت بیرونی نقش تعیین کننده دارد.
گاهی
زندگی خوب رابطه چندانی با شرایط بیرونی ندارد. اما اغلب با آنچه که در
درون هستیم خوشبختیم و احساس کمال می کنیم. تحقیقات این نکته را ارزیابی
کرده اند. زندگی درون مان در خلق شرایط بیرونی مان نقش دارد. و این گفته
صحت دارد: افرادی که هنوز در تلاش برای یافتن موفقیت در حوزه های مختلف
زندگی هستند، می توانند به یک یا چند الگوی این چنینی اشاره کنند و آن را
دلیلی برای تکرار مجدد همان اشتباه نشان دهند. همه اشتباه می کنند... حتی
موفق ترین افراد. اما آنچه کامیابان بهتر از دیگران انجام می دهند شناسایی
الگوهایی است که باعث آن اشتباهات می شوند و هرگز آنها را تکرار نمی کنند.
به طور خلاصه، آنها از دردها درس می گیرند- دردهای خود و دردهای دیگران.
نکته
خوبی که باید به خاطر سپرد این است که: درد اجتناب ناپذیر است، اما تکرار
همان درد برای بار دوم در حالی که می توانیم از آن درس بگیریم و کار
متفاوتی انجام دهیم، قابل اجتناب است. می خواهم بگویم: «ما نیاز به راه های
جدید شکست نداریم... راه های قدیمی به خوبی کار خود را انجام می دهند.»
وظیفه ما در تجارت و زندگی این است که ببینیم آن راه های منجر به شکست
کدامند و هرگز آنها را انجام ندهیم.